INTRODUCTION OF PROJECT



The rapid development in Science and Technology has necessitated the use of teaching programs that highlight individual differences in the education system, instead of curricula that only convey information. In addition to the skills and competencies specified in the Turkish Qualifications Framework, activities aimed at providing students with problem solving, team collaboration, creative and critical thinking, and interdisciplinary skills that they will need in their personal, social and academic lives have become a part of the curriculum designed for Generation Z. In our "ART"ISTIC LEARNING project, we aim for students to gain permanent learning and basic level skills and competencies by integrating drawing, painting, design and production skills into lessons and also meeting diffrent cultures  . Our project is aimed at primary school students. Project duration is 2 and half a mount.


Bilim ve Teknolojideki hızlı gelişme, eğitim sisteminde sadece bilgi aktaran öğretim programları yerine, bireysel farklılıkları ön plana çıkaran öğretim programlarının kullanılmasını zorunlu kılmıştır. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde belirtilen beceri ve yeterliliklerin yanı sıra öğrencilere kişisel, sosyal ve akademik yaşamlarında ihtiyaç duyacakları problem çözme, takım çalışması, yaratıcı ve eleştirel düşünme ile disiplinler arası becerileri kazandırmaya yönelik etkinlikler de bir parçası haline gelmiştir. Z Kuşağı için tasarlanan müfredatın. "SANAT"İSTİK ÖĞRENME projemizde çizim, boyama, tasarım ve üretim becerilerini derslere entegre ederek, aynı zamanda farklı kültürlerle tanışarak öğrencilerin kalıcı öğrenmeler ve temel düzeyde beceri ve yeterlilikler kazanmalarını hedefliyoruz. Projemiz ilkokul öğrencilerine yöneliktir. Proje süresi 2 buçuk bindir.
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar